L'Associació Catalana de Científics i Tecnòlegs dels Aliments

Va nèixer amb l’objectiu d'esdevenir una plataforma que connecti tots els professionals i estudiants de l’àmbit de la Ciència i Tecnologia dels Aliments (CTA) de Catalunya.

La creació de l'associació és fruit del treball conjunt d'un grup de joves graduats en CTA de les tres universitats catalanes que imparteixen actualment aquest ensenyament (Universitat de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona i Universitat de Lleida).

La seu oficial de l’associació s'emplaça al Campus de l’Alimentació de Torribera, un entorn universitari dedicat a les ciències relacionades amb l’alimentació.

Principals fites de l'associació:

- El 10 d'abril de 2018 se celebra la reunió fundacional de l'Associació Catalana de Científics i Tecnòlegs dels Aliments.

- El 5 de març de 2019 l'associació s'incriu al Registre d'Entitats del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya.

- El 29 de març de 2019 se celebra la 1a Assemblea General de l'Associació Catalana de Científics i Tecnòlegs dels Aliments al Campus de l'Alimentació de Torribera amb més d'un centenar d'assistents.

- El 29 d'octubre de 2019 l'Assemblea General de FEDALCYTA aprova la incorporació de l'Associació Catalana de Científics i Tecnòlegs dels Aliments a la Federació.

- El 14 de juliol de 2021 se celebra la 2a Assemblea General de l'Associació Catalana de Científics i Tecnòlegs dels Aliments en format virtual i es renova la Junta Directiva.

- El 12 de desembre de 2022 se celebra la 3a Assemblea General de l'Associació Catalana de Científics i Tecnòlegs dels Aliments en format presencial.