Preguntes Freqüents

1. Què és l’Associació Catalana de Científics i Tecnòlegs dels Aliments?

Es tracta d’una entitat sense ànim de lucre que neix amb l’objectiu d’esdevenir una plataforma que connecti als professionals i estudiants de l’àmbit de la Ciència i Tecnologia dels Aliments (CTA) de Catalunya.

2. La funció de l’associació és equivalent a la del col·legi professional?

Actualment no existeix cap col·legi professional de Graduats/Llicenciats en CTA i l’associació professional és el pas previ per a la seva futura creació. Precisament, un dels principals objectius de l’associació, més enllà de promoure la figura del CTA en la societat, és treballar per a la futura creació del col·legi professional a nivell autonòmic. En aquest sentit, l’associació pretén cobrir les funcions del col·legi professional mentre no es disposi d’aquest organisme.

3. Quins requisits he de complir per associar-me?

Pots formar part de l’associació si exerceixes l’activitat professional en l’àmbit de la ciència i tecnologia del aliments, encara que la teva titulació acadèmica no sigui estrictament  CTA, o bé si ets estudiant del grau en CTA en qualsevol de les universitats catalanes.

4. Com puc fer-me membre de l’associació?

Per fer-te membre de l’associació únicament cal omplir el formulari que trobaràs a l’apartat “Fes-te membre” de la pàgina web www.associacioCTA.com. Un cop emplenat, rebràs un correu amb els detalls per poder procedir a efectuar el pagament.

5. He d’abonar algun import per esdevenir membre de l’associació?

Sí, les aportacions dels associats són essencials per assegurar el funcionament de l’associació i fer possible que es puguin desenvolupar accions encaminades a assolir els objectius marcats. La quota anual per a professionals és de 30 €, mentre que els estudiants de grau poden gaudir d’una quota reduïda de 15 €.

6. Si em faig membre de l’associació a finals d’any he de pagar la quota anual completa?

No, les inscripcions realitzades a partir de l’1 de setembre tindran una reducció del 50% (15€ per a professionals i 7€ per a estudiants).

7. Si estic cursant un màster o doctorat puc gaudir de la quota reduïda d’estudiant?

No, es consideren estudiants únicament aquelles persones que cursin el grau de Ciència i Tecnologia dels Aliments en el moment de la inscripció; condició que caldrà acreditar amb la matrícula universitària del curs vigent.

8. De quins avantatges gaudiré si em faig membre de l’associació?

Tots els membres de l’associació tindran accés a les activitats formatives i trobades organitzades per l’associació de forma gratuïta. A més, la plataforma virtual “Espai Membres” de la pàgina web de l’associació posa a disposició dels membres contingut exclusiu, com per exemple una borsa de treball/xarxa de captació de talent específica per a l’àmbit professional de CTA d’interès tant pels membres de l’associació com per a les empreses afins. Els membres de l’associació també gaudiran de descomptes per inscriure’s a esdeveniments/congressos organitzats per altres entitats afins i rebran notícies referents a l’àmbit alimentari a través dels canals informatius exclusius per a membres (Espai Membres i correu electrònic).

9. Com puc accedir a l’Espai Membres?

En el menú superior de la pàgina web de l’associació trobaràs l’opció "Log in" que et permetrà registrar-te. Només has d'introduir el correu electrònic amb el que et vas inscriure com a membre de l’associació i crear una contrasenya personal. Un cop validem el teu registre, rebràs un correu de confirmació per poder accedir a l’Espai Membres. Per accedir-hi, hauràs d’utilitzar el correu electrònic i la contrasenya escollits i ja podràs navegar per les pàgines privades i el contingut exclusiu per als membres de l’associació.

10. Què puc fer jo per l'associació?

Ara és el moment d’enfortir entre tots la nostra associació participant activament per fer que esdevingui, realment, una eina útil i àgil per a tots els professionals i estudiants de l’àmbit de la Ciència i Tecnologia dels Aliments a Catalunya. És important que ens ajudis a fer créixer l’associació i a donar-la a conèixer entre els teus companys de feina o de classe (pots fer-ho compartint la web i també a través de twitter). Només amb la teva ajuda ho aconseguirem! Ara més que mai, #josocCTA.